13. İSTANBUL MOBİLYA FUARI – İSMOB 2017

BASIN LANSMANI, ÇIRAĞAN SARAYI, İSTANBUL, 3 OCAK 2017 

AVRASYA’NIN EN BÜYÜK MOBİLYA FUARI İSMOB, 10 OCAK’TA TÜYAP’TA AÇILACAK! 

Türkiye mobilya sektörünün yaklaşık yüzde 70’ini çatısı altında buluşturan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) ve Türkiye’de kendi fuar merkezine sahip tek özel sektör fuarcılık kuruluşu olan TÜYAP işbirliğiyle düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı – İSMOB’un on üçüncüsü TÜYAP’ta kapılarını açacak. Sektörün büyük heyecanla beklediği fuar 10-15 Ocak 2017 tarihlerinde gerçekleşecek. 100 bin metrekarelik alanda 200 firma/1000 markanın yer alacağı İSMOB’da çocuk odasından ofis mobilyasına 2017'ye damgasını vuracak binlerce yeni ürün ilk kez sergilenecek.

Avrasya’nın en büyük, dünyanın en önemli üçüncü mobilya fuarı olan İstanbul Mobilya Fuarı – İSMOB 2017 için geri sayım başladı. 10-15 Ocak 2017 tarihleri arasında TÜYAP'ta 13’üncü kez kapılarını açacak İSMOB, bu yıl 12 salon ve 100 bin metrekarelik alanda 200’den fazla marka/firma katılacak.

Sektörün her yıl heyecanla beklediği İSMOB’da, oturma odasından ofis mobilyasına kadar 2017'ye damgasını vuracak binlerce yeni ürün ilk kez sergilenecek. Türkiye ve dünya mobilya sektörünün buluşma noktası olmayı hedefleyen İSMOB’un Çırağan Sarayı’ndaki tanıtım toplantısı, MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan ve TÜYAP Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal ‘ın katılımıyla gerçekleşti.

“CARİ AÇIK VERMEYEN NADİR SEKTÖRLERDEN BİRİYİZ”

MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan  Türkiye’de mobilya sektörünün car açık vermeyen nadir sektörler arasında yer aldığını belirterek, sektörün 2023’de 10 milyar dolarlık ihracat hedefi bulunduğuna dikkat çekti. Sektörün ülke ekonomisine ciddi katkılarının olduğunu belirten Doğan, şunları söyledi: “Mobilya sektörü, ülke ekonomisine ciddi katma değer sağlıyor. Özellikle markalı mobilyalarda bu katma değer çok daha net olarak ortaya çıkıyor. Üyelerimizle birlikte pazarın %75’ine hakimiz. 50 üyemiz ihracatın yüzde 65’ini yapan öncü ve marka olmuş kuruluşlar. İç pazarda üyelerimizin toplam yaklaşık 12.000 mağazası var. Dünya markası olup Türkiye mobilya sektörüne hem fuarcılık kültürünü hem de markalaşma, katma değeri yüksek ürünler yapmak için öncü olmaya çalışıyoruz” .

“TÜYAP’IN ULUSLARARASI TANITIM AĞINI ARKAMIZA ALDIK”

MOSDER Genel Sekreteri Abdullah Tuğlu 11 yılda 7 kat büyüyen mobilya sektörünün önemine dikkat çekerek, şöyle konuştu: “Sektörde 60 bine yakın kayıtlı firma bulunuyor. İç pazarımız 6.75 milyar dolarlık üretim hacmine sahip. Türkiye mobilya sektörü, kendi iç dinamikleriyle üretim gerçekleştiren bir sektör olmanın da gururunu taşıyor. Tasarımdan hammaddesine kadar bir yerli üretimin söz konusu olduğu Türkiye mobilya sektörü ülkemiz için önemli bir değere sahip.  Bu değerlerimizi yurtdışına da taşımayı başarıyoruz. Son 7 yılda en çok mobilya ihraç eden ülkeler arasında 24. sıradan 12. sıraya geldik. Bugün sektörümüz yaklaşık 90 ülkeye ihracat yapıyor.  Biz bu yıl da TÜYAP’ın uluslararası tanıtım ağının da gücünü arkamıza alarak İSMOB’un yüzde 25 olan ihracat payını daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz. Türk markalarının yaptığı ürünlerin dünyaya tanıtımında İSMOB’un sektöre kattığı değer çok büyük.” 

“TÜYAP OLARAK ELİMİZİ TAŞIN ALTINA KOYUYORUZ”

TÜYAP Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, İSMOB'un TÜYAP ile birlikte sadece Türkiye değil dünya mobilya sektörü için çok önemli bir buluşma noktası olduğuna dikkat çekerek, günümüzde sadece kaliteli mal üretip pazara sürmenin başarı elde etmek ve satış yapabilmek için yeterli olmadığını vurguladı. Ünal, “Üretilen ürünlerin dünya çapında tanıtılması çok değerli. İşte biz bu noktada üzerimize düşen görevleri en etkili bir şekilde yerine getirmek için elimizi taşın altına koyuyoruz. Aslında biz sadece fuarcılık hizmeti vermiyoruz. Bir anlamda da gönüllü turizm elçiliği de yapıyoruz” dedi.

“İSMOB'UN BAŞARISINI 2017’DE DE PERÇİNLEMEK İSTİYORUZ”

TÜYAP Genel Müdürü İlhan Ersözlü ise bu yıl fuar alanının yanındaki oteldeki 600 odayı 1000 satın alma firmasından gelecek katılımcılar için ayırdıklarını, yaklaşık 600 bin liralık masraflarını TÜYAP olarak karşıladıklarının altını çizdi. İSMOB ile pazardaki Çin ve İtalyan ağırlığını kırarak, Türkiye'nin konumunu ikinciliğe yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Ersözlü, sözlerine şöyle devam etti:

“Bu kapsamda, sadece Avrupa’da değil, diğer kıtalarda da tanıtım çalışmaları yürütüyoruz. Mobilya sektörünün ve İSMOB'un başarısını 2017’de de perçinlemek için bu yılki tanıtım çalışmalarımıza erken başladık. İlk rotamız yurtdışı oldu. Ülkemizin mobilya alanındaki yetkinliğini gözler önüne sermek için dünya genelinde 1.5 milyar tüketiciyi kapsayacak bir tanıtım çalışması yaptık. İSMOB için İtalya'nın moda şehri Milano ile başladığımız tanıtım çalışmalarına Moskova, Dubai ve Almanya’da düzenlenen M.O.W. Fuarı ile devam ettik. Yılsonu itibarıyla toplamda 45 ülkede sektörün kalbi olan etkinliklerde önemli bir görünürlük sağladık. Ayrıca bu yıl özellikle Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nden gelen ziyaretçi sayısında belirgin bir artış görüyoruz”.

İSMOB 2017’DE İNOVASYON VE AR-GE DİKKAT ÇEKECEK

İSMOB; 12 salon ve 100 bin metrekarelik alanda 200 fazla markanın ürünleri tüketicilerin beğenisine sunulacak.

İSMOB’un en dikkat çekici özelliği ise inovatif ve Ar-Ge’ye dayalı bir organizasyon olması. 

2017 yılında ilk kez fuarda 300 metrekarelik bir 'Trend Alanı'nı hayata geçiriliyor. İSMOB Trend Alanı’nda, ziyaretçiler ve katılımcı firmalar için eğlenceli ve bilgilendirici aktiviteler gerçekleştirecek.

İSMOB, sadece ürünlerin sergilendiği bir fuar olmanın dışında, sektörün yeniliklerinin konuşulduğu, geleceğinin masaya yatırıldığı bir organizasyon. İSMOB’ta mobilya ile ilgili her şeyin görülmesi, konuşulması ve dinlenmesi amaçlanıyor.