13. İSTANBUL MOBİLYA FUARI – İSMOB 2017

Mobilya sektörü, Furniture İstanbul’da buluştu

Türkiye mobilya sektörünün yüzde 75’ini temsil eden firmaları aynı çatı altında buluşturan Furniture İstanbul 7-12 Kasım tarihleri arasında CNR EXPO Yeşilköy'de düzenlendi. Fuarı, yerli ve yabancı 59 bin 64 kişi ziyaret etti.

Furniture İstanbul’a, İtalya, Almanya, Avusturya ve İsviçre’nin yanı sıra, sektörün hedef pazarları olan Suudi Arabistan, Irak, Kuveyt, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri’nin de aralarında bulunduğu 84 ülkeden 4 bin 348 alıcı katılım gösterdi.

Modern, klasik ve modüler mobilyalardan ofis mobilyalarına, oturma gruplarından bebek, çocuk, genç mobilyalarına, yataklardan aksesuarlara ve bahçe mobilyalarına kadar her türlü ihtiyaca yanıt verecek ürünlerin sergilendiği Furniture İstanbul, sektörü bir araya getirdi. Türkiye mobilya sektörünün yüzde 75’ini temsil eden firmaları aynı çatı altında buluşturan fuarı, 4 bin 348’i yabancı olmak üzere yerli ve yabancı 59 bin 64 kişi ziyaret etti. 60 bin metre kare alanda gerçekleşen ve 6 gün boyunca devam eden fuarda, mağaza sahipleri ve yöneticileri, toptancılar, üreticiler, yan sanayiciler, mimarlar, iç mimarlar, dekoratörler, müteahhitler, otel yöneticileri ve son tüketiciler ağırlandı.

13 yıldır MOSDER tarafından gerçekleştirilen ve bu yıl Furniture İstanbul adıyla düzenlenen fuarda, Bellona, Bambi, Yataş, İstikbal, Alfemo, Enza Home, Bretz, Merinos, Fatih Kıral, İpek, Kilim, Yatsan, Teleset, İşbir, Mondi, Tepe Home, İdaş, Buka, Novussi, Rengarenk, Almila, Kupa Genç Odası, Saloni, Loda, HKM Comfort, Leta Sandalye, Arno Home, Ladin, Cardin Concept ve ABC Mobilya’nın da aralarında bulunduğu 300 marka yer aldı. Fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan MOSDER Başkanı Nuri Öztaşkın, şöyle konuştu: “Her açıdan oldukça başarılı bir fuara imza attığımızı düşünüyorum. Furniture İstanbul, Türk mobilyasının tasarım ve fonksiyonellik yönünden üstünlüğünü sergileme konusunda önemli bir rol üstlenerek Türk Mobilya devlerini aynı çatı altında toplamayı başardı. Yurt dışından ve yurt içinden yoğun ilgi gören fuarımızı 6 gün boyunca 4 bin 348’i yabancı olmak üzere 59 bin 64 kişi ziyaret etti. Mobilya sektörünün kalkınmasında stratejik bir öneme sahip olan Furniture İstanbul, Türk markalarının dünyaya duyurulmasında da bir köprü görevi görmüş oldu. Ayrıca bu yıl bir ilke daha imza atarak fuarımızı Kasım ayında gerçekleştirdik. Bu kararın öncelikli sebebi; Kasım ayında sergilenen yeni koleksiyonların Ocak ve Şubat aylarında üretim süreçlerinden geçerek Mart ayında mağazalarda yer alabilmesi. Böylelikle evlilik sezonunun açıldığı Mart ayında tüketiciler yeni koleksiyon ürünlerini inceleyip karar verebilecek. 300 markanın yeni ürünlerini ilk kez sergilediği fuarımız aynı zamanda Design Stories seminerleriyle yurt dışından çok önemli tasarımcıları da ağırladı."

84 ülkeden ziyaretçi ve alım heyeti

Fuara, mobilya sektörünün lider ülkeleri olan İtalya, Almanya, Avusturya ve İsviçre’nin yanı sıra, sektörün hedef pazarları olan Suudi Arabistan, Irak, Kuveyt, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri’nin de aralarında bulunduğu 84 ülkeden ziyaretçi ve alım heyeti katılım gösterdi. Yabancı alıcıların yanı sıra Manisa, Eskişehir, Kayseri, Ankara, Konya, Uşak ve Trabzon başta olmak üzere Türkiye’nin dört bir yanından alım heyetleri de fuar boyunca ağırlandı.

Tasarım ödülleri sahiplerini buldu

Fuar kapsamında düzenlenen Furniture İstanbul Tasarım Ödülleri, 8 Kasım Çarşamba günü gerçekleştirilen törenle sahiplerini buldu. Büyük ilgi gören törende mobilya tasarımında 7 ayrı kategorinin en iyileri ödüllendirildi. Ödül töreninde konuşan MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Öztaşkın, “Derneğimiz, Türkiye’nin tasarım konusunda öne çıkan en büyük üretici ve ihracatçı firmalarını fuar kapsamında bir araya getirerek, dileyen firmalara tasarım ödülleri için aday olma hakkı tanıyor. Ödül törenini düzenlemekteki en önemli amacımız; tasarımı ürüne dönüştüren üreticilerimizin başarılarının sektörce tescil edilmesini sağlamak. Bizler insanlara dokunan, yaşam alanlarına taşınabilecek tasarımların altına imza atmanın önemine inanıyoruz. Özellikle rekabetin uluslararası boyutlara taşındığı böyle bir dönemde piyasada var olabilmenin ve öncüler arasında yer alabilmenin yolu tasarımda farklılaşmaktan geçiyor. Türk mobilya sektörü, fonksiyonel tasarımlar oluşturarak yaşam alanlarına markaların imzalarını atabilecek noktaya gelmeli. Çünkü atılan bu imzaların Türk mobilya sektörünü, uluslararası platformlara taşıyacağına inanıyoruz.” dedi.

Yapılan değerlendirmeler sonucunda; yemek odası birincilik ödülünün sahibi NAVONA adlı ürünü ile ENZA HOME oldu. Oturma - Dinlenme kategorisinde MEROPE adlı ürünüyle SELENA birinci olurken, genç odası kategorisinde LOFT adlı ürünüyle ALMİLA birinciliğe layık görüldü. Yatak odası kategorisinde ise NAVONA isimli tasarımıyla ENZA HOME birinci olurken, uyku kategorisinde COMFORT NUMBER adlı ürünü ile YATSAN, tamamlayıcı mobilya ve aksesuar kategorisinde OTTAVIA BOY AYNASI isimli tasarımıyla ENZA HOME birinci oldu. En iyi stant ödülünün kazananı ise ENZA HOME oldu.

Dünyaca ünlü tasarımcılar Design Stories etkinliğinde buluştu

Furniture İstanbul’da 2018-19 mobilya ve dekorasyon trendleri belirlendi. Tasarımın ön plana çıktığı fuarda, kumanda ve cep telefonu ile yönetilebilen akıllı yataklardan, öğretici ve eğitici genç odasına, masaj yapan ve akıllı sehpası bulunan bazalara kadar pek çok inovatif ürün sergilendi. Tasarım ve inovasyon odaklı bir yaklaşımla diğer fuarlardan ayrılan Furniture İstanbul’da, İtalya, İspanya, Fransa Finlandiya, Hollanda’dan gelen 14 tasarımcı Design Stories adlı seminer etkinliğinde genç tasarımcı adayları ile bir araya geldi. Tasarımcılar tarafından gerçekleştirilen, geleceğin dizaynları ve dünyaca ünlü markalarla çalışmanın sırları ile ilgili sunumlar yoğun ilgiyle takip edildi.