Mosder Hakkında

MOSDER

Hakkında

21. yüzyıl dünyası küreselleşme süreci ile birlikte yeniden şekilleniyor. Uluslararası tüm sektörlerdeki ve para piyasalarındaki değişimler ile birlikte dünya mobilya sektörü de yeni bir çerçeve çiziyor. Sektör yeni piyasaların açılması ve gelişmekte olan ülkelerin gelir düzeyindeki artışın tüketime yansıması nedeniyle sürekli gelişiyor. Kentleşme, nüfus artışı ve yükselen hayat standardı ile birlikte Türkiye’de de mobilyaya olan talepte ciddi bir artış söz konusu. Çağın gereklerini temelden kavrayan ve gelişimini bu çerçevede yeni bir anlayışla şekillendiren sektörümüz Türkiye’nin tüm dünya ile rekabet edebilecek düzeyde olduğunu her fırsatta gösteriyor.

Ana hedef; Dünyaca tanınan ve talep edilen saygın Türk Mobilyası Tarzını oluşturmak!

MOSDER Tanıtım

2023 vizyonumuz kapsamında, 25 milyar dolar üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedeflenmektedir. Bu hedeflere ulaşmak için ihracat pazarlarımızın Ortadoğu, Körfez Ülkeleri ve Orta Asya bölgelerinden Avrupa ve Kuzey Amerika Ülkeleri’ne yönlendirilmesi gerekmektedir.

Yaptığımız araştırmalardan yola çıkarak, önümüzdeki dönemlerde ihracatımızın 1/3’ünü gerçekleştirdiğimiz yakın bölgelerden ayrı olarak, çeşitlendirilmiş bir ihracat perspektifi geliştirerek başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın birçok bölgesinde “Türk Mobilya Tarzı”nın ve ürünlerinin talep edilmesini ve 5 yıl içinde dünyada ilk 10 ihracatçı ülke içinde olmayı hedefliyoruz. Son 10 yılda üretim ve tasarım kalitesiyle yaptığı girişimlerle dış ticaret fazlası veren ihracatçı bir sektöre dönüşen Türkiye, 2015 yılında dünyanın 12. mobilya ihracatçısı konumuna yükselmiştir.



Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER): Sektörün Sesi Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), Türkiye’nin en büyük mobilya markaları tarafından kuruldu. Türk mobilya markalarının ve ürünlerinin olgunlaşmasını ve dünyaya açılmasını sağlamak vizyonuyla kurulan MOSDER; yurtiçinde, mobilya perakendecisini ve tüketicisini bilinçlendirerek, talebi sektörün markalı mobilya tarzına yönlendirmek amacıyla hareket ediyor. Yurt dışında ise, dünya standartlarına uygun kalitesiyle, farklı ve özgün tasarımlarıyla ve aynı zamanda rekabetçi fiyatlarıyla ‘Türk Mobilyası’ vizyonu oluşturmayı hedefliyor.

Türkiye mobilya sektörünün 51 öncü markasını bünyesinde bulunduran MOSDER, mobilya sanayisinin gelişmesi ve daha güçlü bir sektör haline gelmesi için mobilya üreticileri, yan sanayicisi, ithalatçısı ve perakendecilerinin işbirliğini sağlamayı amaçlıyor. Aynı zamanda, sektörün önde gelen dernekleri ile sektör ihtiyaçlarını ve çözümlerini kamu yönetimi ile paylaşarak, sağlıklı kararlar alınmasını ve uygulanmasını sağlıyor.

MOSDER, dünyadaki mobilya ile ilgili gelişmeleri ve yeni standartları izleyip araştırarak Türkiye mobilya sanayisi için raporlar hazırlıyor, Türkiye mobilya sektörüne yeni yetenekler kazandırmak için tasarım yarışmaları ve organizasyonlar planlıyor, üyelerine ihracat konusunda destek oluyor, sektöre araştırma ve geliştirme konularında yardımcı oluyor. Makine parkuru, yetişmiş insan gücü, sermayesi, ürün kalitesi ve rekabetçi fiyatlarıyla ve üretim kapasiteyle, Türkiye mobilya sektörünün dünyadaki yerinin daha yukarılarda olması gerektiğine inanan MOSDER, mobilya sektörünü farklı faaliyetleri ile de destekliyor. Dünyanın en büyük üçüncü mobilya fuarı olan Furniture İstanbul, 2005 yılından itibaren Derneğimiz MOSDER liderliğinde büyük bir başarı ile gerçekleştirmektedir. Furniture İstanbul ve gelecek fuarlarımızın fiziksel imkânlarının geliştirilmesi ve dünyanın en önemli ikinci mobilya fuarı olma yolunda önemli adımların atılabilmesi için yurtiçi ve yurtdışı tanıtımlarımıza büyük önem verilmektedir. Son iki yıldır, 14 salonda ve toplam 120.000 metre kare kapalı alanda düzenlediğimiz Türkiye’nin en büyük fuarı ve dünyanın en önemli üçüncü büyük mobilya fuarı olma özelliğine sahip Furniture İstanbul, sektörün en büyük üretici ve ihracatçı firmalarının buluştuğu, yeni modellerin ve tasarımların tanıtıldığı büyük bir platform konumundadır. Tanıtım çalışmalarımız ile dünya mobilya pazarındaki Çin ve İtalyan ağırlığını kırarak, Türkiye’nin konumunu dünya ikinciliğine çıkarmayı hedefliyoruz. Yüzde 10 seviyelerinde olan yabancı katılımcı sayımızı geçtiğimiz yıl yüzde 30 seviyelerine yükselttik ve Furniture İstanbul ile daha yükseklere taşımayız hedefliyoruz. Ayrıca, Çin’de gerçekleştirilen CIFF Guangzhou ve Furniture China Şanghay, İtalya’nın Milano şehrinde gerçekleşen iSaloni, Dubai’de gerçekleşen Bae ve Dubai INDEX, Sırbistan, Gürcistan’da ve İran’ın Tahran şehrinde gerçekleşen mobilya fuarlarında ve daha birçok ülkede yer alarak tüm dünyada aktif olarak tanıtımlarımız devam etmektedir.

Türkiye mobilya sanayinin uluslararası arenada uzun vadeli bir yer edinebilmesinin özgün tasarımlarla mümkün olacağına inanan MOSDER, üniversitelerle işbirliği içerisinde, 2005 yılından bu yana Ulusal Ev Mobilyaları Tasarım Yarışması düzenliyor, Türkiye mobilya sektörünün geleceğini şekillendirecek genç tasarımcıları, Türk mobilya markaları ile Türkiye mobilya sektörüne yön veren kişi ve kuruluşlarla buluşturuyor. MOSDER, bu yıl 13. Ulusal Ev Mobilyaları Tasarım Yarışması’nı düzenlemektedir.

Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER)’nin 2011 yılından itibaren Discover Turkish Furniture adlı UR-GE projesi kapsamında gerçekleştirdiği ‘MOSDER Tasarım Buluşmaları’, Dünyaca ünlü tasarımcıların ve sektörün öncü sanayicilerinin katılımıyla, Türk mobilya kimliğinin oluşturulmasını sağlamaktadır. Eğitim faaliyetine katılan MOSDER üye firmaları, kendi özgün tasarımlarını oluşturabilme, geliştirebilme ve zenginleştirebilme metotlarına yönelik bir eğitim almaktadırlar.

Yerli ve yabancı tasarımcıların Türk mobilya sanayicileriyle bir araya geldiği, MOSDER’in gelenekselleşen “ MOSDER Tasarım Buluşmaları” etkinliğinin dördüncüsünü 17-18 Kasım 2016 tarihlerinde İstanbul’da The Grand Tarabya Otel’de gerçekleştirildi. Sektörümüz açısından fevkalade verimli ve geliştirici sonuçlara vesile olan etkinlik kapsamında, dünyaca ünlü İtalyan Tasarımcı ve Mimar Federico DELROSSO konuşmacı olarak ağırlandı. ‘Tasarımın önemi, markalaşma ve tasarımın markalaşmaya etkisi’ gibi konuları ele alarak, tasarımın ve teknolojinin markalaşmaya olan etkisi masaya yatırıldı.Sektörün öncü 51 üye firması ile Türkiye mobilya sektörünün yaklaşık %75’ini temsil eden MOSDER, Avrupa Mobilya Sanayicileri Konfederasyonu (EFIC)’nun kurucu ortağı ve Asya Pasifik Mobilya Sanayicileri Konfederasyonu (CAFA)’nun da üyelerindendir.

Araştırmaya özel bir önem veren, ülkemizdeki mobilya üretimi, iç pazar işlem hacmi, atıl kapasitesi, istihdamı, bölgelere göre dağılımı, ürün gruplarına göre ayrım gibi verileri sürekli takip eden MOSDER, ihracat rakamlarını, ürün gruplarına ve ülkelere göre ayrımını ve potansiyel ülkeleri tespit ederek üyelerini bilgilendiriyor. MOSDER, sürdürülebilirlik yaklaşımı ile iki yılda bir yaptığı ‘MOSDER Tüketici Tutum Davranış, Marka, İmaj ve Konumlama Araştırması’ sonuçlarını kamuoyu ile paylaşıyor ve mobilya tüketicisini araştırmaya devam ediyor. Bu çalışma ile mobilya tüketicilerinin profili, marka bilinirliği, markalara ilişkin görüşleri, imaj özellikleri, tutum, davranış ve satın alma alışkanlıklarının belirlenmesi amaçlanıyor.