MOSDER Başkanı Balcı, yatak sektöründe faaliyet gösteren Bambi, Armis, İdaş, Tutku, Weltew Yatak, ABC Bedding, Cennet Yatak ve Seher markalarının MOSDER üyesi olduklarını ve dernekte aktif faaliyet gösterdiklerini ifade etti. MOSDER olarak yatak sektörüne ayrıca önem verdiklerini ifade eden Mustafa Balcı, sektörde faaliyet gösteren firmalara fuar gibi organizasyonlarda ve ihracat süreçlerinde destek olduklarını belirtti. 

MOSDER'in kurumsal yapısında yatak sektörü nasıl bir konuma sahip? 

Derneğimiz bünyesinde yatak sektöründe öncü olan ve yatak imalatı yapan birçok markaya sahibiz. Bambi, Armis, İdaş ve Tutku gibi markalarımız bunlardan bazıları. Ek olarak diğer markalarımız da yatak imalatına başlamış ve sektöre girmiş bulunmakta. Üyelerimizin üretimi ağırlıklı olarak modern grup ürünleri olsa da yatak sektöründe öncü markalarımız bulunuyor. 

Dernek olarak Türkiye yatak endüstrisine ne gibi katkı ve desteklerde bulunuyorsunuz? 

Türkiye yatak endüstrisini ve genel olarak Türkiye endüstrisini desteklemek, geliştirmek, teşvik etmek ve süreci takip etmek için üyelerimizle sık sık bir araya geliyoruz. İstişarelerde bulunarak kararlar alıyor ve yönümüzü buna göre belirliyoruz. MOSDER olarak Türk mobilyasını dünyaya tanıtmak konusunda kararlı adımlarla yolumuza devam ediyoruz. 

Yurtiçi ve yurtdışında düzenlenen fuarlarda MOSDER nasıl bir rol alıyor ve hangi fuarlarda etkili oluyor? MOSDER olarak 72 üyemizle birlikte dünyanın birçok farklı ülkesinde düzenlenen fuarlara katılımı gösteriyor ve Türk mobilyasını dünyaya tanıtıyoruz. Örneğin; bu yıl içerisinde mobilya sektörünün uluslararası arenada bir ölçütü haline gelen ve 1961 yılından beri düzenlenen Salone del Mobile Milano Fuarı'na katılım sağladık. İtalya'nın Milano şehrinde düzenlenen ve kendi alanında dünyanın en büyüğü olarak kabul edilen fuarda Türkiye ve Türk mobilyacıları olarak yer almak bizim için son derece önemliydi. İkinci olarak bu yıl 48.'si düzenlenen ve 28 bin 500 metrekare alana yayılan Uluslararası İnegöl Mobilya Fuarı'nda da üyelerimiz ziyaretçilerle buluştu. Bu yılın önemli bir diğer organizasyonu ise İstanbul Mobilya Fuarı olacak. Yılın 11. ayında düzenlemeyi planladığımız bu etkinlik şehrin iki farklı bölgesindeki alana yayılacak. Daha şimdiden fuar alanında yer kalmadığını ve %100 doluluk oranına ulaştığımızı söylemek mümkün. İç ve dış pazarlardan on binlerce ziyaretçiyi ağırlayacak olan bu fuar dünyanın en büyükleri arasında yer alıyor. MOSDER olarak böyle bir fuara destek vermekten gurur duyuyoruz. 

Mobilya sektöründe açılmak istediğiniz pazarlar nereleri ve ihracat hedefiniz nedir? 

Öncelikle ihracat hedefimizi söyleyecek olursak 6 milyar dolarlık bir rakamdan söz edebiliriz. Tabi burada sadece mobilya özelinde yapılacak ihracattan bahsediyorum. Mobilya malzemelerini de işin içine katacak olursak 10 milyar dolarlık bir hedef söz konusu. Sektörümüz genel olarak Orta Doğuya ihracat yapıyor. Gündemimizde olan bir diğer kıta ise Orta Asya. Savaşın etkisiyle bu bölgedeki temaslarımız yavaşlamış olsa da işleri sürdürmek ve ihracatı artırmak için çaba sarf ediyoruz. Mobilya sektörünü genel hatlarıyla değerlendirebilir misiniz? Türkiye ne durumda ve rakipleri kimler? Mobilya sektörü geçtiğimiz yıllarda çok önemli bir gelişme gösterdi. Bunu rakamlarla açıklayacak olursak; 2003 yılında ihracatta 36. sırada yer alan mobilya sektörü 2023 yılına geldiğimizde 11. sıraya kadar yükselmeyi boşardı. 2022 yılında ise Türkiye dünya mobilya ticaretinde %1.8'lik bir pay alarak tüm zamanların en yüksek oranına ulaştı. Ülkemizin rakipleri arasında; Çin, Polonya, Almanya ve Vietnam yer alıyor. Bu saydığımız ülkeler dünya mobilya ihracatının %52'lik bir kısmını karşılıyor. Türkiye olarak Ar-Ge'ye ve tasarıma verdiğimiz önemle birlikte dünya mobilya ticaretinde daha büyük pay almayı başaracak ve ülkemizi en iyi şekilde temsil edeceğiz. 

Paylaş: