Türk mobilya sektörü dünyada pazar payını her geçen yıl artırmaya devam ediyor. Büyüme trendini 2023 yılında da sürdürmeyi amaçladıklarını aktaran Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkan Yardımcısı Davut Karaçak, talep edilen Türk Mobilyası Tarzı’nı oluşturmak için çalışmalarına sürdürdüğünü belirtti. İhracatta mevcut pazarlarda büyümeyi sürdürmenin kritik bir hedef olduğunu vurgulayan Karaçak, “Yeni bir açılım olarak ise Amerika Birleşik Devletleri (ABD) pazarı gündemde. Bu pazarı birinci önceliğimiz olarak konumlandırmış durumdayız. Bir diğer önemli konu ise sektörün yakından takip ettiği 18-23 Nisan’da gerçekleşecek olan Milano Mobilya Fuarı. Üyelerden bu fuara aktif katılım gösterenler olacak. Dünya pazarındaki payımızı büyütmek ve ABD pazarı ile etkileşim kurmak açısından bu fuarı çok önemsiyoruz” diye konuştu.
“2022’de büyük bir büyüme gösterdik”
Mobilya sektörünün 2022 yılında geçmiş yıllara oranla büyük bir büyüme gösterdiğini vurgulayan Karaçak, “600 milyon dolardan 6,5 milyar dolar ihracat rakamlarına gelmiş durumdayız. Hedefimiz 10 milyar dolarlık bir ihracat rakamına ulaşmak ve sektörün bunu çok rahat gerçekleştirebilecek alt yapıya sahip. Çok yakın tarihlerde bu rakamlara ulaşabiliriz” ifadelerinde bulundu. Ülkenin zor zamanlardan geçtiğini dile getiren Karaçak, “Bu durum talebe de yansımış durumda. Bu yıl için ciro bazında yüzde 25 net bir büyüme bekliyoruz. Adet olarak baktığımızda ise hedef yakalanmayabilir” dedi.
“Modern mobilya segmenti hızlı büyüyor”
Mobilya satın alma davranışlarının önceki yıllara göre büyük değişiklik gösterdiğini aktaran Karaçak, “Eskiden mobilya ömürlük olarak satın alınan bir ev eşyasıydı. Şu anda trendi yakalayan, konforlu ve tasarım açısından çekici ürünler hayatımızda yer edinmeye başladı. Bu noktada ise özellikle ev mobilyası grubunda modern mobilya olarak adlandırabileceğimiz segment çok hızlı bir büyüme gösteriyor” sözlerine yer verdi.
Kaynak: Ticaret Gazetesi